15 Ekim 2015 Perşembe

Brezilya gezi yazisi

Sao Paulo

Sabah  8 civarı havaalanına indim, çantamı beklerken tüm valizler çıktı ama benim çantam gelmemişti, tatil kötü başlıyor diye düşünürken yanda bir görevli arabada çantamla bekliyordu, aktarmalı uçuş olduğundan ayrı geldi sanırım, ertesi gün gelen arkadaşlarım da aynı sorunu yaşadılar.
Havaalanında döviz bozdurma büyük sorun, 3.8 olan kuru 2.7 den bozuyorlar, ülkeden çıkış yapıp parasını dolara çevirmek isteyen birilerini bulun veya ufak miktar bozdurun. Havaalanından havaş benzeri otobüsler var ama fiyatları 50 tl civarı, normal otobüsler 2. Terminalden kalkıyor, metroya kadar gidiyorsunuz bilet 5 tl, metro 3.5 tl, aktarmalar ücretsiz, metro ağı kolay çözülüyor.
Sao Paulo karmaşası ve büyüklüğüyle İstanbul’a benzettiğim bir şehir. Sadece Brezilya değil güney amerikanın en büyük şehri. Şehir ciddi anlamda pahalı, ara sokaklar haricinde su bile 4 tl idi, normal bir yemek 25 tl civarına yenilebiliyor. İlk gün kahvaltı dahil 40 tl ye merkezde bir hostelde kalıyorum. Paulista caddesi iş merkezlerinin olduğu en büyük caddesi, bi kaç saat uyuyup dolaşmaya çıkıyorum. Evsiz insanlar çok sayıda malesef, gördüğünüzde korkmanıza veya telaş etmenize gerek yok zarar vermezler size. Yemekleri bize benziyor, ama aynı tadı bulmak:) pilav yanına patates barbunya et ve salata dolu bir tabak hemen her restoranda var. Bu arada helal kesime dikkat edenler için burger king vs bile helal değilmiş.
Couchsurfing üzerinden tanıştığım arkadaşlarla görüştüm, cumartesi akşamı olduğu için oldukça kalabalıktı etraf, vila madelana bölgesine gittik, daha sonra da öğrendiğime göre şehrin iyi bölgelerindenmiş, pazar hariç her akşam hareketli ve güzel mekanlar bulabilirsiniz. Yalnız metro durağından 20 dk yürüme mesafesindeydi bahsettiğim yerler. Sorarak yine bulabilirsiniz. Evet yolda birisine sorsanız kimse sizi terslemez :) Portekizce konuşuyorlar, İngilizce bilen oranı az idi. Ama ihtiyacınızı kağıda bile yazsanız işiniz hallolur :)
Brezilyalılar sıcak insanlar, aynı akşam Malili, Finli ve İsviçreli insanlarla da tanıştım. Brezilya Türk okulunda çalışan ve neredeyse benim kadar Türkçe bilen bir arkadaş ile de tanıştım, dünya garip bir yer :) ertesi gün İstanbul’dan 2 arkadaşım bana katılıyor, 3 kişi tek odada bir hostel buluyoruz 140 tl fiyat.

2. Gün internetten bir arkadaşımın tavsiye ettiği homeycook.com dan yemek organizesi ayarlamıştım,Brezilyalı  bir aşçının evine konuk olup birlikte yemek yapıyorsunuz. Paolo hem de sitenin sahiplerinden, ayrıca general motorsda çalışıyor, tahmin ettiğimden güzel ve eğlenceli geçti.
Hostel veya otellerden gezilecek yerlerin broşürünü alıp gezebilirsiniz, ücretsiz şehir gezisi yapılıyordu ona katıldık. Biz önceki gün bazı yerleri gördüğümüz için Petrucelli binasında gruptan ayrıldık. Se meydanı, tiyatro binası vs görebilir ibarquera parkına gidebilirsiniz.

Ertesi gün planladığım gibi Rio ya geçmek yerine Foz do Iguaçu ya geçiyoruz. Gezimizin son durağı Peru’dan Rio ya gelip Sao Paulo’dan geri döneceğiz.
Foz’a otobüs 15 saat sürüyor fiyat 100 tl, otobüsler konforlu ama epey soğuk oluyor.

FOZ

Foz a sabah 10 gibi indik, vaktimiz kısıtlı olduğu için burada kalmamaya karar verdik, çantaları terminalde emanete verip yemek yedik tabak dolusu pilav barbunya salata patates kızartması ve yumurta 15 tl

Foz’da ünlü iguazu şelaleri var, Niagara’dan büyük olduğu söyleniyor, otobüsle terminalden şehre gidip oradan şelalelere geçmek yerine terminalden taksiyle geçiyoruz fiyat 40 tl, şehre inerseniz uyguna gidebilirsiniz,otobüs biletleri 3 er realdi, 2.5 tl civarına geliyor. Şelalelere giriş 40 tl, kesinlikle değiyor bu ücrete. İsterseniz su sporları da var, tekne ile olan yapılabilir. Şelaleler çok güzel, onlarca şelale çok güzel ses ve görüntü oluşturuyor, video ekleyeceğim oradan izlemeniz daha iyi olur, dönüşte otobüsle geliyoruz şehre, Alaaddinin yeri isimli Arap restoranı görünce hemen girip döner dürüm ve içli köfte yiyoruz kişi başı 15 tl

Saat 18.30 da Paraguay’ın başkenti Asuncion’ a doğru yola çıkıyoruz. Yol 7 saat sürüyor fiyat 40 tl

RİO

Önceki gezdiğimiz ülkeler soğuk ve yorucu olduğu için ilk 2 gün dinlenme ve plaj tatili ile geçiyor. 3 kişi 3 gecelik bir daireyi 500 tl ye tuttuk. 2-3 kişi iseniz en mantıklısı böyle oluyor, hostel fiyatları da en az 50 tl civarıydı. Ev Copacabana plajına 2-3 dakika uzaklıktaydı ve hemen hemen gerekli tüm eşyalar vardı. İsteyen arkadaşlara iletebilirim iletişim bilgilerini.
Copacabana ve ipanema plajında birer gün geçirdik. Dalgalı olduğu için beğenmeyeler var ama biz epey sevdik. İnsanlar sıcakkanlı, etraf seyyar satıcı dolu. Satıcılar herkesle sohbet ediyor ve kimse yadırgamıyor :) güzel bir kızla fotoğrafını eşine çektiren erkek bile gördüm :) bizim ülkede olsa cinayet çıkar heralde.
Plajlarda şezlong 5 şemsiye 10 tl, coco için mutlaka 5 tl :)

Akşamları yoğunluk genelde lapa bölgesinde oluyor 2 akşam oradaydık güzel yerler var.
Gezilecek yerler için Maracana stadına gittik, giriş 25 tl. Sembol olan Hz. İsa heykeli ise düşük sezonda 20 yüksek sezonda 40 tl, 20 tl gidiş geliş için özel minibüslere 20 tl de girişe verip gidiyoruz. Minibüs yerine raylı sistemle de çıkabilirsiniz ama sıcakta beklemek sıkıcı olabilir, çünkü yarım saatte bir vardı.

Rio ve Sao Paulo da güvenlik sorunu olduğu malum. Ufak önlemler alarak bunları yaşamayabilirsiniz.
* Değerli takı ve eşyalarınızı kullanmayın, sahile giderken havlu ve harcayacağınız kadar para alın.

*  Akşamları yanınıza fazla para almayın, aksi bir durum olduğunda verin parayı, başka da bir şey yapmazlar zaten

* Akşamları sahile inmeyin.

Son gün akşam 20.30 a Sao Paulo için biletimizi alıyoruz. Yol 6 saat sürüyor 75 tl.

Gece bir otelde kalıp ertesi sabah dönüyoruz.